Six of Hearts de L.H Cosway.

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

Message  marissa le Mer 13 Aoû 2014 - 12:06

Résumé :
I think in triangles. You think in straight lines.
I show you a table and make you believe it’s a chair.
Smoke and mirrors, sleight of hand, misdirection. I trick and deceive.
But most of all, I put on a good show.
The world thinks I killed a man, but I didn’t. Bear with me. It’s all a part of the plan.
Revenge is what I want. I want it for me and I want it for her.
I want it for all six of us.
She doesn’t remember me, but she’s the reason for everything. She’ll be my prize at the end of all this – if I can hold onto my willpower, that is. Maybe I’ll slip up a little, have a taste, just a small one.
So go ahead and pick a card. Come inside and see the show. Look at my hands, look so closely that you can’t see what’s happening while you’re so focused on looking. I’ll be destroying your world from right here in the spotlight.
You’ll never see me coming until it’s too late.
I’ve only got one heart, and after I’ve pulled off my grand deception I’ll hand it right to her.
So, sit back, relax, and let my girl tell you our story. You’re in for one hell of a ride.

Sortie le 26 Juin 2014.
marissa
Impératrice des passions
Impératrice des passions

Revenir en haut Aller en bas

Re: Six of Hearts de L.H Cosway.

Message  marissa le Ven 15 Aoû 2014 - 10:19

J'ai vraiment beaucoup, beaucoup aimé ce livre ! Après la lecture du résumé, je ne pouvais pas passer à côté, j'étais trop intriguée par cette histoire et par le personnage masculin de part son métier assez original.
L'histoire commence avec un flash-back, Jason est alors un jeune garçon quand des hommes entrent chez lui et tuent son petit frère et sa mère. Il va être ensuite envoyé chez son oncle, mais il ne va pas y rester longtemps, Jason préfère s'enfuir plutôt que de subir cette pression morale qu'exerce son oncle. A partir de là, Jason va s'intéresser à la magie, il va travailler dur pour perfectionner chacun de ses tours et devenir célèbre. Mais il y a une chose qu'il n'a pu oublier pendant ces années, la vengeance. Il a un seul but, venger sa frère et sa mère...et Mathilda qui a elle aussi perdu sa mère ce soir-là.
Jason est un personnage que j'ai adoré, il est illusionniste, ce qui change beaucoup de mes autres lectures. Il m'a fait aussi beaucoup rire et m'a surtout donnée des papillons au ventre pendant presque toute ma lecture! Mathilda est une jeune femme forte, les hommes qui ont tué sa mère lui ont laissé une grosse cicatrice au visage, ce qui est horrible car elle doit faire face à des remarques. Leur relation est d'entrée très tendue, la tension est très très présente. Elle ne sait pas qui il est alors que lui l'espionne depuis un certain moment...
Voilà, j'ai vraiment apprécié ma lecture, je pense lire d'autres livres de cette auteure.
Ma note :  coeur Evalluation  coeur Evalluation  coeur Evalluation  coeur Evalluation , 25 /5

“Well, okay, then.” The loud crunch of him biting into the apple fills the room.
I put down my pencil and sigh. “Could you go eat that somewhere else? I swear, you must be the noisiest apple eater in the history of time.” One shoulder goes up in a shrug. “I like it here. And I love eating apples.”
 The way his voice lowers on the second sentence gives off the hint of an innuendo. It riles me up enough to respond harshly, “I’m sure you do, Jason. I’m sure you love eating all different sorts of apples.”
Jesus Christ, did I just say that? Kill me now.
 “Actually, I’m loyal to just the one apple,” he counters.
The way his eyes dance and shine makes me want to laugh. I hate how he does this to me. Our conversation right now is verging on the ridiculous. Still, I don’t let it drop.
 “You can’t be loyal to only one apple. Once it’s eaten it’s gone, and you need to go find a new one.”

“Oh, I could eat my apple over and over again without ever feeling the need to find a new one.”
 “Maybe your apple doesn’t want to be eaten. Maybe your apple is tired of your apple-eating ways.”
 He leans forward, one elbow resting on the table, his gaze growing even darker. “On the contrary, my apple loves to be eaten. In fact, my apple is a little cranky right now because she hasn’t been eaten in a while.
J'aurais bien aimé être cette pomme Smile  Embarassed
marissa
Impératrice des passions
Impératrice des passions

Revenir en haut Aller en bas

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut